Ofte stilte spørsmål
Hvordan blir jeg medlem av Zipcar?
Last ned appen Zipcar Scandinavia til din smart telefon og meld deg inn. Velg medlemskapet Zipcar Basic eller Zipcar OBOS dersom du er OBOS-medlem. Etter fullført registrering vil vi bekrefte ditt medlemskap pr epost etter 1 arbeidsdag.
Hva koster det å leie en Zipcar?
Vi operer med følgende frapriser for bilmodeller i golfstørrelse: kr 3 pr Km og kr 49 pr time. Last ned appen Zipcar Norway og du vil se spesefikke priser i appen. Se også zipcar.no.
Hva slags biler kan du leie gjennom Zipcarappen
Gjennom Zipcarappen kan du leie biler som:
Forsikring og skader
For ekstra trygghet når du leier bil hos Zipcar
Vi vet at det kan være forvirrende å leie bil, spesielt det å forstå hva de ulike forsikringene innebærer. Her hos Zipcar gjør vi alt vi kan for å gjøre din billeie så enkelt og oversiktlig som mulig.
Ansvar
Når du leier en bil fra Zipcar så er alltid lovpliktig ansvarsforsikring inkludert i leien. Vi belaster deg ingen egenandel dersom du har et uhell og skader 3. person eller ting.
Kollisjon, brann og tyveri
Du har også inkludert kollisjons-, brann- og tyveriforsikring i din billeie. Du blir belastet for en egenandel på opptil kr 10.000,- dersom bilen er skadet når den leveres tilbake. Ved skader som er mindre enn den nevnte øvre egenandelen så vil du bli belastet for den aktuelle reparasjonskostnad.
Kjøp av egenandelreduksjon
På nåværrende tidspunkt tilbyr vi ikke Reduser-Din-Egeandel forsikring og personskadeforsikring, men jobber for å få dette som et integrert produkt i appen. Hør med ditt eget forsikringsfirma om de tilbyr forsikringer du trenger.
Glasskade
Forsikringen omfatter glasskade og din egenandel vil være 35% av skadebeløpet, minimum kr 3.000,-. Ved reparasjon av glasskade er egenandel kr 0,-.
Redning
Forsikringen dekker assistanse og redning. Egenandel ved bruk av redningsdekningen er på kr 500,-. Denne egenandelen faller bort ved samtidig skadetilfelle som faller inn under kollisjons-, brann og tyveridekningen.
Påkjørsel av vilt
Ved erstatningsmessig skade som følge av viltpåkjørsel så vil du ikke bli belastet for noen egenandel.
Ulykkesforsikring
Du eller dine passasjerer er ikke dekket av noen form for ulykkesforsikring, da du/dere ved personskade er dekket av den obligatoriske ansvarsforsikringen.
Redusert eller avslått erstatning
Dersom du skader bilen med vilje (forsett) vil du som leietaker være ansvarlig og må betale for hele skaden selv.
Det samme gjelder dersom du kjører grovt uaktsomt eller kjører i ruspåvirket tilstand.
Melding av skade
Dersom du selv har skadet bilen, ring kundeservice på 958 07000 og meld i fra om hendelsen og vi vil hjelpe deg.
Hvordan lader jeg en elbil?
Se informasjon og video her: https://gronnkontakt.no/hvordan-lader-jeg/
Hvordan fungerer det med drivstoff?
Betaling for bompasseringer, ferge og parkering
Våre utlegg for bompasseringer, parkering og ferge knyttet til din leie trekker vi fra kredittkortet du har registrert i din profil i appen eller etterfakturerer.
Siste nytt om appen (Nyhet)
Vi har gjennom året hatt en til tider ustabil leveranse til våre kunder og har tatt konsekvensen av dette. Vi er derfor veldig glade for å kunne melde at vi nå gått over til en ny delingsplattform. Søk opp Zipcar Norway i din appstore og last den ned med en gang.
COVID-19 og ekstraordinære tiltak
Grunnet covid19 oppfordrer våre kunder til å vaske over berørte flater på bilen før og etter leien.
Informasjon om COVID-19 og din trygghet
Koronavirus (COVID-19): Zipcar bryr seg om din trygghet
Vår hovedprioritet er at Zipcar skal være trygt. Spesielt i disse tider når det er økt bekymring rundt koronaviruset (COVID-19). Vi oppfordrer alle våre medlemmer til å følge myndighetenes retningslinjer. Dersom du skulle trenge å komme deg rundt, er våre biler fortsatt tilgjengelige.
Vi ønsker å informere deg om hvilke steg vi tar for å holde våre medlemmer trygge, samt om hvilke enkle grep du kan ta for å beskytte deg selv.
Våre tiltak:
- Ytterligere rengjøringsrutiner og produkter: Vi har iverksatt strenge kontroller for å sikre at alle bilene våre har blitt grundig rengjort. Ytterligere har vi utbedret våre rengjøringsrutiner og produkter. Vi er spesielt oppmerksomme på de områdene av bilen folk tar på, som ratt, dørhåndtak, speil og nøkler.
- Hygiene: Vi har iverksatt ytterligere hygiene- og sikkerhetsrutiner for våre ansatte som jobber med å vedlikeholde bilene våre.
Hva vi ber våre medlemmer om å gjøre:
- God hygiene: Vi ber om at våre kunder følger råd fra myndighetene og helseeksperter. Du kan bidra ved å ta med desinfiserende våtservietter til å vaske over bilen, sørge for hyppig håndvask og bruke antibac, før og etter hver tur.
Vi følger nøye med på oppdateringer om Koronaviruset (COVID-19) fra Folkehelseinstituttet (FHI), Verdens helseorganisasjon (WHO), og lokale helsemyndigheter. På dette tidspunktet forventes det ikke forstyrrelser i driften.
Vi vil fortsette å ta nødvendige skritt for å holde Zipcar og våre medlemmer trygge, og ber om at du tar nødvendige steg for din og andres sikkerhet.
Kundeservice 958 07000
Kundeservice har åpningstid som følger
Når ulykken først er ute gir vi deg veiassistanse over telefon
Alle som leier bil fra Zipcar får grunnleggende veihjelp om de skulle trenge det. Vi tilbyr 24-timers veihjelp dersom du får motorstopp eller er involvert i en ulykke.