Ofte stilte spørsmål

Hvordan blir jeg medlem av Zipcar?


Last ned appen Zipcar Scandinavia til din smart telefon og meld deg inn. Velg medlemskapet Zipcar Basic eller Zipcar OBOS dersom du er OBOS-medlem. Etter fullført registrering vil vi bekrefte ditt medlemskap pr epost etter 1 arbeidsdag.




Hva koster det å leie en Zipcar?


Se vår pristabell på www.zipcar.no




Hva slags biler er det i Zipcar-flåten?


Foreløpig finner du nye GOLF og eGOLF. Etterhvert som vi vokser vil vi vurdere andre modeller også.




Hvordan er det med Zipcar og forsikringer?


Obligatoriske forsikringer, som Kollisjonsforsikring (Collision Damage Waiver / CDW) og Tyveriforsikring (Theft Protection / TP), er inkludert i leien. Med kollisjonsforsikring er du sikret at dersom du selv er skyld i en ulykke med en Zipcar-leiebil som medfører skader på en tredjepart, vil denne tredjeparten være forsikret. Vi gjør oppmerksom på at det tilkommer et Egenandelsgebyr på Kr. 10 000,- ved skader på bilen som du har forskyldt. På nåværrende tidspunkt tilbyr vi ikke Reduser-Din-Egeandel forsikring og personskadeforsikring. Hør med ditt eget forsikringsfirma om de tilbyr forsikringer du trenger.




Hvordan lader jeg en elbil?


Se informasjon og video her: https://gronnkontakt.no/hvordan-lader-jeg/




Hvordan fungerer det med drivstoff?


Vi inkluderer drivstoff i prisen du betaler. I praksisk betyr dette at du skal benytte bilens eget drivstoffkort når du må betale for drivstoff. Drivstoffkortet finner du i hanskerommet og kan kun benyttes på Shell. Kjører du elbil aktiverer du lading med RFID-brikken på bilnøkkelen. Denne fungerer kun på Fortum ladestasjoner. Dersom du ikke får benyttet Shell eller Fortum, må du selv legge ut og sende kvittering til oss for ditt drivstoffutlegg. Vi vil siden tilbakebetale utlegget ditt. Send kvittering og resrvasjonsnummer til scandinavia@zicpar.com




Bompenger - hvordan fungerer det?


Bom må du nok betale selv og er ikke inkludert i leien. Våre bom-utlegg relaterte til dine leier trekker vi fra kredittkortet du har registrert i din profil i appen.




Hva er siste nytt om appen?


Vi jobber tett med vår app-utvikler for å sørge for at appen har den kvaliteten den bør ha, slik at du skal få den beste kundeopplevelsen. Det jobbes nå med å utbedre følgende: Pr 28.02.2019 - Rekkefølgen på bilene vist i appen ute i fra hvor mange kilometer du befinner deg fra nærmeste tilgjengelig ledig bil - Appen oppleves ustabil på Android-plattformen på noen Android-telefoner




COVID-19 og ekstraordinære tiltak


Grunnet covid19 oppfordrer våre kunder til å vaske over berørte flater på bilen før og etter leien. Skulle du eller medpassasjerer vise symptomer på COVID-19 etter å leid bil med oss, ber vi deg om å ta kontakt med kundeservice og melde i fra. Tusen takk.




Informasjon om COVID-19 og din trygghet


Koronavirus (COVID-19): Zipcar bryr seg om din trygghet

Vår hovedprioritet er at Zipcar skal være trygt. Spesielt i disse tider når det er økt bekymring rundt koronaviruset (COVID-19). Vi oppfordrer alle våre medlemmer til å følge myndighetenes retningslinjer. Dersom du skulle trenge å komme deg rundt, er våre biler fortsatt tilgjengelige.

Vi ønsker å informere deg om hvilke steg vi tar for å holde våre medlemmer trygge, samt om hvilke enkle grep du kan ta for å beskytte deg selv.

Våre tiltak:

  • Ytterligere rengjøringsrutiner og produkter: Vi har iverksatt strenge kontroller for å sikre at alle bilene våre har blitt grundig rengjort. Ytterligere har vi utbedret våre rengjøringsrutiner og produkter. Vi er spesielt oppmerksomme på de områdene av bilen folk tar på, som ratt, dørhåndtak, speil og nøkler.

  • Hygiene: Vi har iverksatt ytterligere hygiene- og sikkerhetsrutiner for våre ansatte som jobber med å vedlikeholde bilene våre.

Hva vi ber våre medlemmer om å gjøre:

  • God hygiene: Vi ber om at våre kunder følger råd fra myndighetene og helseeksperter. Du kan bidra ved å ta med desinfiserende våtservietter til å vaske over bilen, sørge for hyppig håndvask og bruke antibac, før og etter hver tur.

Vi følger nøye med på oppdateringer om Koronaviruset (COVID-19) fra Folkehelseinstituttet (FHI), Verdens helseorganisasjon (WHO), og lokale helsemyndigheter. På dette tidspunktet forventes det ikke forstyrrelser i driften.

Vi vil fortsette å ta nødvendige skritt for å holde Zipcar og våre medlemmer trygge, og ber om at du tar nødvendige steg for din og andres sikkerhet.





Personvern | Medlemskontrakt | Særbetingelser | Kjøretøy- og brukerbetingelser

RAC Norway AS | Foretaksnummer: 960605128

For pressehenvendelser: Cecilie.Scharning@zynk.no

Copyright © 2018 Zipcar. All rights reserved.